8.6.11

Κρίμα!



Κρίμα, πολύ κρίμα. Πάρα πολύ κρίμα!
Κωνσταντίνος Φ. Σισκάκης



Η αξιοπρέπεια
 
Τόλης Βοσκόπουλος
Αδέλφια μου αλήτες πουλιά

Θα φύγω αξιοπρεπής
όσο πικρά κι αν μου το πεις
πως πήρε τέλος η δική μας ιστορία
Και θά’μαι τυπικός πολύ
στο χέρι σου ένα φιλί
και μια υπόκλιση ωραία μου κυρία

Μα σαν θα φύγω - δικαίωμά μου
ό,τι κι αν κάνω
και να σπαράξω
και ρημάξω
και να πεθάνω

Θα φύγω αξιοπρεπής
δάκρυ δικό μου δεν θα δεις
κι ας πλημμυρίζει από δάκρυα η καρδιά μου
Κι όσο πολύ κι αν σ’αγαπώ
λυπήσου με - δεν θα σου πω
μπροστά σου θά’χω την αξιοπρέπειά μου


Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης



Η άρνηση του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη να παραχωρήσει την πλατεία Αριστοτέλους για τη συγκέντρωση της «Σπίθας» και την ομιλία του Μίκη Θεοδωράκη την Πέμπτη 9 Ιουνίου προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση του μουσικοσυνθέτη ο οποίος «υποσχέθηκε» ότι θα κατέβει μόνος του στην πλατεία, αν ο Δήμαρχος δεν τον αφήσει να πραγματοποιήσει την συγκέντρωση:

«[…] Εν πάση περιπτώσει δεν πρόκειται να ξαναγυρίσω σε εκείνες τις εποχές, που η Εξουσία με αντιμετώπιζε σαν πολίτη β΄κατηγορίας.
Η πλατεία Αριστοτέλους υπήρξε πάντοτε έως τώρα χώρος πολιτικών και άλλων εκδηλώσεων και δεν πρόκειται να επιτρέψω σε κανένα να μου στερήσει το δικαίωμα που απολαμβάνουν όλοι οι άλλοι.
Έτσι, στην περίπτωση που επιμείνουν στις απαγορεύσεις και στους αποκλεισμούς, δηλώνω ότι από το απόγευμα της Τετάρτης θα «καταλάβω» μόνος μου το δημόσιο αυτόν χώρο, που μου ανήκει, όπως ανήκει σε όλους και αν τολμούν, ας έλθουν να με διώξουν δια της βίας».

Νομίζω, πως, σε πολιτεύματα που έχουν επιβληθεί (όπως π.χ. η χούντα που επικαλείται ο κ. Θεοδωράκης) ίσως έχεις το «δικαίωμα» να «καταλάβεις μόνος σου» την Πλατεία. Σε μια ευνομούμενη πολιτεία, όμως, λυπάμαι, αλλά πρέπει να σεβαστείς τον νόμο, τους θεσμούς, τις αποφάσεις, ακόμα κι αν δε σε βολεύουν (ακόμα κι αν κάτι «υποκινείται»). Αυτό λέγεται δημοκρατία. Όχι κάτι άλλο. Άβολος νόμος, κακός νόμος, αλλά, πάντως, νόμος. Πάλεψε με τα μέσα που σου προσφέρει η ίδια η Δημοκρατία για να τον βελτιώσεις ή να τον αλλάξεις. Μέσα από τις διαδικασίες που προβλέπει το Σύνταγμα της χώρας σου.
Όμως, πάλι θα ανακαλύψουμε «εχθρούς», «συνωμοσίες», «αντεθνικά σχέδια» και «υποκινούμενη εξουσία». Άρωμα από τη διακήρυξη της «Σπίθας», δηλαδή. Πολύ φοβάμαι, πως, τέτοιες απόψεις «θα μπορούσε, με ελάχιστες (πραγματικά ελάχιστες) τροποποιήσεις, να φέρει την υπογραφή τού Αδώνιδος Γεωργιάδου –κι αυτό ίσως είναι τιμητικό για τον δεύτερο, αλλά δεν είναι και τόσο τιμητικό για τον πρώτο…»*


Αλλά, βέβαια, ο τσαμπουκάς και η αμφισβήτιση πουλάνε στις μέρες μας. Και πού ξέρεις, μπορεί να φέρνουν και ψηφοφόρους…
Κρίμα, πολύ κρίμα. Πάρα πολύ κρίμα!

 
Πηγή είδησης: Lifo, 7 Ιουνίου 2011
http://www.lifo.gr/now/view/3326#comments

* Από το μπλογκ: Gravity and the Wind /Cyrus
http://gravityandthewind.blogspot.com/search/label/%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC
http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Lyrics&act=details&song_id=14083

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου